Rutes A+ Wikiloc

Penyes Altes Moixeró

Penyes Altes Moixeró (per Canal de la serp)

Ruta fàcil que requereix un bon estat de forma per afrontar les pujades, així que la marco com a moderat.

Deixem el cotxe a l'aparcament del torrent de Fontbona i comencem a pujar cap a Gréixer, on seguirem recte fins a la bifurcació, on girarem a la dreta i continuarem fin a trobar el corriol de pujada. Més endavant haurem d'estar alerta per seguir les marques, ja que la zona té molts corriols.

En arribar al Collet de Raset girarem a la dreta per afrontar l'últim tram fins al Cim, on pararem a dinar i gaudir de les vistes (veure fotografíes).

La tornada la farem pel mateix recorregut.

ATENCIÓ: El GPS ha perdut cobertura a l'anada en una part del tram (indicat amb Waypoints), així que en realitat la ruta hauria de ser d'uns 12K.

ATENCIÓ: Al baixar del Cim, un error ens ha fet agafar el corriol de la dreta en lloc de l'esquerra i hem hagut de rectificar.

Empedrats - Moixeró

Ruta de dificultat moderada però molt exigent, ja que deixem el cotxe al costat del refugi Vents del Cadí (950m) i no parem de pujar fins arribar al Cim del Moixeró (2091m).

En aquest cas, farem la ruta directe: Passarem pels Empedrats, on haurem de travessar el riu varies vegades fent equilibris sobre les pedres o remullarnos.

Podrem omplir els bidons d'aigua a la Font d'Escriu i fer una parada al refugi St. Jordi per agafar forces, ja que aquí agafarem el camí de la dreta per pujar directe fins al Cim del Moixeró. Farem la tornada pel mateix camí.

Circular Travessa d'Agulles

Sortim de l'aparcament de Can Maçana i seguim el GR-172 passant pel Coll de Guirló i la Cadireta fins que trobem una bifurcació, on deixarem el GR-172 per remuntar cap amunt fins la seguent bifurcació. Cap a l'esquerra aniriem cap al Coll de Porc, però en aquesta ocasió agafarem cap a la dreta per arribar al Coll del Portell Estret.

Un cop al Portell Estret, tindrem varies opcions. A l'esquerra els Frares Encantats. Recta i avall, la Canal Ampla ens durà cap al Refugi Vicenç Barbé. Agafarem cap a la dreta per fer la Travessa d'Agulles seguint les marques vermelles (i alguna groga) fins arribar a la Portella, on retornarem al Coll de Guirló per tornar a Can Maçana.

Atenció: He deixat el track sense editar, tot i que hi ha alguns errors perque les marques vermelles son poques i poc visibles. En alguns casos es fa dificil trobar el camí correcte i ens podem 'saltar' alguna agulla.

Travessa difícil degut a que es un Camí equipat amb cordes que ens exigirà estar en bona forma.

Circular Trail Running Montserrat

Ruta semi trail running amb varies parades de dificultat moderada/alta.

Monistrol - Aigues - Monestir - St. Joan - Sta. Anna - Refugi St. B - Monestir - 3/4 - Monistrol.

Aproximadament 14K.

Sortim de l'aparcament de terra de Monistrol i agafem un corriol de pujada per arribar al Camí de les Aigues, que seguirem fins arribar al Monestir de Montserrat.

Després d'omplir els bidons d'aigua a la font, pujarem a l'ermita de St. Miquel i un cop passada la bassa agafarem un corriol de pujada en direcció a l'ermita de St. Joan.

En arribar a l'estació del funicular, agafarem direcció al Pla de Sta. Anna, fins arribar a l'ermita del mateix nom. Abans de tornar cap al Monestir, pujarem al refugi de St. Benet i retornarem per passar pel Pas del francesos, i un cop al monestir, tornarem a Monistrol per la drecera dels tres quarts.

18a Marxa del Terme

El riu Llobregat, un dels més importants de Catalunya, neix a Castellar de n'Hug i anant cap al Sud, en 170 km desemboca al mar mediterrani al Prat de Llobregat, al costat de Barcelona.

El nostre municipi de Sant Fruitós de Bages, a la Catalunya central, té uns 22 km i la seva part dreta està delimitada al llarg de 9 km pel riu Llobregat, que ens separa dels nostres veïns de Sallent, Navarcles, Talamanca, Manresa i el Pont de Vilomara.

Hi ha molts motius que fan interessants aquests 9 km. En aquest tram, el riu augmenta el seu cabal gràcies a les aportacions del riu Calders, riu d'Or i riera de Mura. Es pot visitar una joia del romànic com és el Monestir de Sant Benet. Aprofitant la força del riu i gràcies a la revolució industrial, es van construir rescloses i canals per les fàbriques tèxtils de Sant Benet i del Pont Vell (fàbrica vermella), totes dues a finals del segle XIX. Posteriorment, es va afegir als anys 50 la fàbrica tèxtil de Torroella de Baix.

Altres indrets característics al costat del riu són el Pont de Cabrianes, el molí de l'oli, les Tines i el bonic entorn dels tres salts. El nostre municipi també és travessat pel Nord per aigües del Llobregat gràcies a part de la Sèquia medieval que porta aigua de Balsareny a Manresa.

Circular Travessa Frares Encantats

Aquesta ruta es fa amb la idea de recórrer la Travessa dels Frares Encantats i la Travessa de les Agulles, però degut a que la zona de les Agulles es una mica embolicada, aproximadement a la meitat ens desviem per segona vegada de la ruta i decidim continuar fins al camí que va del Refugi Vicenç Barbé fins a La Portella per retornar a Can Maçana.

Per arribar al punt de les Travesses, sortim de Can Maçana en direcció a la Foradada passant pel Collet de Guirló. Després de La Cadireta anirem pujant sempre en direcció cap aL Coll de Porc, on trobarem les indicacions per anar Cap a La Travessa dels Frares Encantats.

En acabar la Travessa dels Frares ens trobarem al Portell Estret, on podem decidir si anar cap al Refugi Vicenç Barbé (esquerra), cap a Can Maçana (dreta) o continuar cap a la Travessa de les Agulles (recte).

Escollim la Travessa de les Agulles, que tot i que només fem la meitat, ens durà a La Portella i d'aquí a Can Maçana.

Ruta difícil, ja que les travesses son camins equipats amb cordes i cadenes que ens exigiran un estat de forma òptim.

Circular Can Maçana - Coll de Port

Ruta circular que surt de Can Maçana i passa pels peus de la Foradada (s'hi pot pujar com a opció per un corriol a mà dreta i s'ha d'anar amb compte). Després continua cap al Coll de Port (o Porc) amb una alçada de 975m i seguint pel Pas del Princep cap a La Portella, on haurem de desgrimpar per agafar el camí del Coll de Guirló i tornar cap a Can Maçana.

Circular Pedraforca

Aquesta ruta té trams que s'han de grimpar i desgrimpar per arribar al cim i la baixada per la Tartera es perillosa.

El Pedraforca és una emblemàtica muntanya de Catalunya, situada entre els termes municipals de Saldes i Gósol, al Berguedà. Té una forma molt peculiar, formada per dues carenes paral·leles (els pollegons) unides per un coll (l'Enforcadura). El Pollegó Superior té una altitud de 2.506,4 metres (amb un cim secundari, el Calderer de 2.496,7 metres) i el Pollegó Inferior de 2444,8 m. L'Enforcadura se situa a 2.356,2 m i té una tartera a cada banda. La singularitat de la seva forma, junt amb el fet que el massís no forma part d'una serralada pròpiament dita han convertit la muntanya en una de les més famoses del territori català. És dins del Parc Natural del Cadí-Moixeró i, a més, els voltants del Pedraforca han estat declarats paratge natural d'interès nacional.

Ruta Circular Montserrat

Ruta circular que comença al Camí dels Degotalls fins arribar al Monestir de Montserrat, després continua fins a Sant Jeroni per les escales (Camí Vell). A la tornada seguirem pel Camí nou, passant per Sant Joan i Sant Miquel. De nou al Monestir tornem a fer el Camí dels Degotalls a l'inversa.

En total el recorregut te aproximadament uns 17K d'una dificultat moderada apta per a tothom.