Altres rutes

Circular Collbató - St. Jeroni - Collbató

Ruta circular de 21K que tot i que es fàcil, s'ha de tenir en consideració el desnivell acumulat.

En aquest cas, farem la ruta en mode 'TrailRunning'.

Deixem el cotxe a peu de les escales que duen a les Coves de Salnitre i comencem a pujarles per agafar el trencall del Camí de les Feixades, que comença suau i es va endurint quan comença a pujar en ziga-zaga.

En arribar a la cruïlla continuem cap a la Sta Cova, ipujem fins al Monestir. Aprofitem per veure aigua abans de pujar les escales que ens duran al Pla dels Ocells i després a l Cim de St. Jeroni.

La tornada la farem pel Camí Nou de St. Jeroni a St. Joan i baixarem a Collbató pel Camí de les Bateries. Un cop aquí, buscarem el pal indicador que ens portarà a l'ermita de la Salut i a les Coves de Salnitre.

Cavall Bernat - Canal dels Avellaners

El Cavall Bernat és una agulla de la Muntanya de Montserrat ubicada a la comarca del Bages, a cavall sobre el límit entre els municipis de Monistrol de Montserrat i de Marganell. Dins el massís ocupa una posició central, localitzant-se a l'extrem més occidental de la Regió de la Tebaida o de Sant Salvador.

En aquesta ocasió sortirem de l'aparcament de Sta. Cecilia pel Camí de l'Arrel fins arribar al trencall de la Canal del Cavall Bernat. Aquesta canal esta equipada amb cordes de diferents mides per ajudar-nos en l'ascens.

Un cop a dalt, ens acostarem a l'Ermita de St. Antoni on disposarem d'una panoramica excel·lent del Cavall Bernat. Tot seguit seguirem fins al Cap de Mort per desgrimpar fins a l'inici de la Canal dels Avellaners. El descens es fa entre un bosc d'arbres mal arrelats i un terra malmès i ple de fullaraca. Molt de compte!

Un cop al Camí de l'Arrel, retornarem a Sta. Cecilia.

Ruta de dificultat moderada que pot ser difícil si no es te bona forma física per tibar de les cordes del Cavall Bernat.

Coll d'Estenalles - La Mola - Montcau

Ruta circular que surt de l'Aparcament del Coll d'Estenalles i va fins La Mola, a l'Ermita de Sant Llorenç del Munt per retornar passant pel Morral del Drac (una petita cavitat) i pujant al Cim del Montcau.

Ruta fàcil per a tots els nivells d'aproximadament 12K.

-Prem sobre la paraula WIKILOC del mapa per veure més detalls-

Monistrol - Monestir Montserrat (Anada Camí 3/4 - Tornada Camí aigües)

Ruta circular que surt de l'Aparcament de Monistrol de Montserrat i es dirigeix cap al Monestir passant per la Drecera de 3/4. Un cop al Monestir, retornem pel Camí de les Aigües fins l'Aparcament.

Ruta relativament fàcil per a tots els nivells, tot i que les persones poc acostumades a la muntanya poden patir una mica a l'anada. Aproximadament 10K.

-Prem sobre la paraula WIKILOC del mapa per veure més detalls-

Collbató - Monestir (camí de les Feixades)

Ruta que surt de l'Aparcament de les Coves de Salnitre i es dirigeix cap al Monestir passant pel Camí de les Feixades. Després de donar una volta per la zona, retornem pel mateix Camí de les Feixades fins l'Aparcament.

Ruta de dificultat moderada; les persones poc acostumades a la muntanya poden patir una mica pel desnivell acumulat. Aproximadament 14K.